donderdag 29 maart 2012

mandala in het bos

Geinspireerd door de prachtige bloemenmandala's van Kathy Klein  (zie hier) ben ik het bos ingegaan. Onderweg heb ik alles wat ik dacht te kunnen gebruiken verzameld, en op een mooi rustig plekje in het bos heb ik de mandala gelegd.

Het contact met de natuur was heel intens. Door heel bewust rond te kijken naar wat de natuur op dit moment biedt om te gebruiken, ben je heel aandachtig en verbonden met de natuur in het hier en nu. Respectvol en zorgvuldig afwegen wat je wel en niet kan nemen, een plek kiezen om de mandala te leggen, en dan de verzameling natuur-schatten rangschikken is rustgevend en voedend. Wat ik heb genomen geef ik ook weer terug, de mandala blijft in het bos achter en op  een foto ligt de herinnering vast. Het was heel bijzonder en zeker voor herhaling vatbaar.

1 opmerking:

  1. Gaaf Inge,
    Had na het lezen van een artikel in de happinez met allemaal van dit soort mandala's ook al zo iets een keertje zelf doen. Jij hebt het al gedaan., erg leuk
    Stel je voor dat meer mensen dit doen en je gaat wandelen in het bos en je komt ze tegen. Lijkt me zo gaaf (zolang tenminste niet het hele bos wordt kaalgeplukt natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...