zaterdag 24 maart 2012

Intuïtief viltwerk

Dit werkstukje, van slechts 15x15 cm, is gemaakt van wol door middel van naaltvilten. Voor degenen die niet weten wat dat is: met behulp van een viltnaald worden plukjes ongesponnen wol vastgeprikt op een wollen ondergrond. De naald heeft kleine weerhaakjes waardoor de wol in elkaar haakt zodat de wol vervilt.
Zonder vooropgezet plan is het laag voor laag opgebouwd. Misschien ga ik er later nog mee verder, en werk ik het nog af met bijvoorbeeld borduursteken of kraaltjes. Ik heb nu nog geen idee wat ik er verder mee wil, misschien verwerk ik het ooit nog eens in een dagboekomslag, maar dat is nu nog niet relevant.
Dit is typisch een voorbeeld van zo'n werkstuk waarbij het gaat om het doen, het gevoel en contact met het materiaal en de kleuren.

De materialen:
- lapje wolvlies
- viltnaald
- schuimplastic prikmat
- gekleurde plukken wol

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...