zondag 5 februari 2012

Uiltjes

Vorige week heb ik een leuke en speelse workshop "naïef schilderen" gedaan bij Annelies Spang.








Eerst een ondergrond schilderen

Dan met lichte kleur aquarelpotlood de tekening globaal schetsen. Eerst de tak waar de uiltjes op komen zitten, dan de uiltjes. De uiltjes zijn in eerste instantie eigenlijk niet meer dan een ovaal met twee grote ronde ogen en vleugels. De details volgen later bij het uitwerken
 Daarna met acrylverf de takken inschilderen
Dan de uiltjes van een kleurrijke ondergrond voorzien
 En nu kan het versieren beginnen: met acrylverf en allerlei 'gereedschapjes' (penseel, sateprikker, opengedraaide balpen, stokjes, (palet)mesje, kopspijkers, verfflesjes, enz.) stippen, cirkeltjes, streepjes, figuurtjes ed tekenen/schilderen/stempelen
Ik besloot dat ik er nog een maan bij wilde en bloesem op de takken. En natuurlijk de snavels en pootjes niet vergeten

4 opmerkingen:

  1. ik heb het op CC al gezegd, ik vind de uiltjes SCHATTIG!! Om vrolijk van te worden!
    xxx Ineke/Vrijevlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al die workshops die je volgt zijn zo leuk, jammer dat Annelies een beetje ver weg is voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow,,,,,echt gaaf. Ik ga het ook beslist proberen te maken
    francina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...