zondag 22 januari 2012

Doodle verzamel pagina's (1)

Ik kwam op het idee om doodle verzamelpagina's te maken, denkend aan de merklappen die ik vroeger tijdens de handwerkles op de lagere school moest borduren. Er werden dan allemaal verschillende randen en motieven op een lap geborduurd zodat je de verschillende steken leerde kennen.
Inmiddels heb ik al aardig wat doodle tekeningen gemaakt en daarbij heb ik zoveel verschillende motieven verzameld, dat ik er een 'merklap' mee wil maken. Ik leg de verzameling aan in één van mijn dagboeken. Sommige motieven heb ik zelf bedacht, veel andere uitgeprobeerd en/of nagemaakt van  ideeen en beschrijvingen die ik tegenkwam. Mijn eerste pagina met motieven is nu klaar.

Als je zelf aan de slag wil met het uitproberen en verzamelen van motieven, kijk dan eens goed rond in je directe omgeving, daar vind je veel inspiratie, bijvoorbeeld het vlechtwerk van een mand, een schaakbord, een spinneweb,................
Op internet is ook veel te vinden, kijk maar eens naar de voorbeelden op de volgende site:
http://www.flickr.com/groups/freehandpatterns/pool/





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...