vrijdag 23 december 2011

Klodderschrift (4)

Druipwerk (klodderschrift)
Weer eens even lekker 'los gegaan'. Om te beginnen heb ik mijn klodderschrift ingepakt in plastic, behalve de te bewerken pagina. Die heb ik eerst voorbehandeld met gesso (primer). Het schrift rechtop op de ezel gezet en met de plantenspuit nat gespoten. Dan met verdunde verf erop geklodderd en weer nat gespoten, weer verf, weer natspuiten en zo laag voor laag lekker doorgekliederd. Ondanks het plastic stond mijn journaal in een plas verfwater (was toch in het plastic gelopen). Hele schrift droog geföhnd, en ach het is toch een klodderschrift, dus wat geeft het. Het effect is erg leuk.
Gaandeweg ontdek ik met behulp van dit klodderschrift allerlei leuke effecten en technieken die ik later nog eens in mijn schilderijen kan gaan toepassen.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...