zondag 11 december 2011

Klodder schrift (1)

Op de site van creatief contact werd vorige week een geweldig idee gelanceerd, namelijk
het 'Knoei- kladder en rommeljournaal'

We vinden onszelf niet creatief of kunstzinnig, óf we vinden dat we het wel zijn, maar in beide gevallen hebben we vaak te kampen met onze innerlijke criticus, die de creatieve stroom blokkeert:
- het moet mooi zijn
- het moet nuttig zijn
- je mag niet kliederen
- je moet binnen de lijntjes kleuren
- je moet netjes werken
- het moet ergens op lijken
- het moet wat voorstellen
- ......
Om dat te omzeilen dus 'het klodder schrift'
Ik heb mijn klodder schrift gemaakt van stevig papier, zodat ik lekker mijn gang kan gaan zonder dat het papier scheurt of uit elkaar valt. (Bij IKEA zijn nu ook fijne albums te koop met stevig dik papier. Een plakboek of schilderboek zijn natuurlijk ook geschikt)
Alles mag en kan in dit schrift!
Experimenteren en uitproberen,
kliederen, kladderen en klodderen.
Het hoeft niet mooi, en...
misschien mag en wil ik het ook niet mooi.!
Ik mag knoeien, krassen, spelen, plezier maken,
en daardoor vooral ontdekken, leren
en mogelijkheden verkennen.
Wie weet wat ik nog ga uitvinden allemaal.
Het avontuur begint, of is eigenlijk al begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...