maandag 14 november 2011

Vlinder

Hier is dan mijn allereerste blog, nadat ik spelend en experimenterend, en mijn 'knoppenangst' overwinnend van alles heb uitgeprobeerd om deze blog gestalte te geven, en te onderzoeken wat mogelijk is. Ook dat is een creatief proces, en heeft te maken met durven en doen, 'gewoon' beginnen. Meer als de helft begrijp ik nog niet eens, maar het is me gelukt, en nu kan ik mijn bijdragen posten.

Ik begin met mijn 'logo' afbeelding

Met een blanko of wit wasblokje (kan ook met een stukje van een waxinelichtje) over wit papier gekroeld. De onzichtbare lijn zichtbaar gemaakt met verdunde ecoline (kan ook met verdunde acrylverf). In de lijnen zag ik een vlinder die ik heb uitgewerkt met oliepastelkrijt.

Spontaan kwam er een 'gedichtje' uit mijn pen rollen

Uit de wirwar van mijn lijn,
blind stromend uit mijn krijt,
duikt een vlinder op,
niet perfect, maar goed genoeg,
zich nog ontplooiend,
een belofte,
meegedragen op de stroom
van het leven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...